04 juli 2011

I kras!

Vi verkar hålla på med någon slags spontan utrensning för att få plats med sommarens alla loppis- och auktionsköp. Eller hur förklarar man annars allt som gått i kras här hemma den senaste tiden? Först var det mitt fina "senapsglas" som jag köpte för en krona förra sommaren som gick i tusen bitar. Sen var det en Amanita-assiett som hamnade i stenläggningen ute och fick en nagg stor som en femkrona. I förrgår slängde sonen sin lilla Sture-tallrik i golvet när maten var slut och det var också slutet för den tallriken. Och igår morse när jag tittade ut var det storm och min nya fina Lansett-kruka hade blåst av bordet och krossats mot stenarna. En olycka kommer sällan ensam...men nu får det vara nog med förödelsen!

3 kommentarer:

  1. usch vad tråkigt, beklagar sorgen över den fina lancettkrukan och det andra. du får trösta dig med några nya fina saker när tillfälle ges!

    SvaraRadera
  2. När va tråkigt det är när sånt händer! det kanske är nåt som går, för hur stor är annars chansen att rullgardinen trillar ner och krossar min safari-ugnsform?! Vi kanske borde gå ut med en porslins vs. drulle-varning? ;)

    SvaraRadera
  3. Fin blogg!
    Kul att du också gillar 50-talet :D.
    Älskar också bilarna och framför allt kläderna :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!