23 juli 2011

En liten onsdagsrunda

Vi tog en liten semestertripp till Östersund och har fyndat en del men innan jag visar vad vi sett och köpt ska ni få se vad jag köpte innan vi lämnade Ångermanland.

Mattias syskon var på besök hos oss och på vägen hem ville de åka förbi Graninge bruk. Där köpte jag en krackelerad och sprucken Ekebykruka för 15 kr. Den får ersätta den som gick sönder tidigare. Om även denna åker i backen gör det inte så mycket. När syskonen åkte hem åkte vi till Långsele och gick på loppis där. Jag hittade en ugnseldfast form från Rörstrand, Fritto, för 20 kr. Den hade en minimal spricka men var annars i toppskick.


På väg tillbaka till stugan stannade vi på den onsdagsöppna loppisen i Österforse. Jag köpte en oanvänd flaskborste för en tia. Nu kan jag äntligen diska mina vaser ordentligt! :) Mattias köpte Lansett i finfint skick, fyra assietter för 10 kr och tre djuptallrikar för 10 kr. Ett fynd men jag gillar inte riktigt Lansett.


Imorgon kanske jag börjar beta av Östersundsresan!

2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Fina fynd du gör.
    Jag har en Ekebykruka i nästan samma modell och nästan samma mönster och nästan samma färger.
    Mycket "nästan" här.
    OCH den har en liten nagg med tillhörande 2 cm spricka.
    Vil du ha den?
    Jag kan ta med den när vi åker till Graningebruk om ca en vecka.

    P:S:
    Hoppas du får nytta av den MYCKET försenade 30-årspresenten. (som har en lång historia som jag skall berätta vid tillfälle).

    SvaraRadera
  2. Kecke: jag vill jättegärna ha krukan! Vi kommer ner till Graninge igen i augusti (åker hem om en vecka). Hoppas vi kan ses då! Den mycket generösa presenten kommer jag att köpa nått fint för! Jätte jätte tack för den! Vill gärna höra historien bakom sen! Mamma sa nått om en present som var trasig men hon kommer inte ihåg vad det var.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!