31 juli 2011

Semester i Östersund del 6 (Mattias fynd från Morfars)

Här kommer äntligen Mattias fynd från Morfars! En Taffel picknickhink från Husqvarna.




200 kr kostade hinken med fyra tallrikar, fyra muggar och en termos. Saknas gör matlådorna och kanske en extra termos. Picknickhinken kom tydligen med "budgetinnehåll" också och då skulle det kanske bara vara en termos? Annars krävs ju så klart två 50 cl termosar för att fylla fyra 25 cl muggar. Kanske hittar vi en extra termos framöver. Matlådor vore också kul att ha.



"Friluftsservisen Taffel designades 1959 av Jan Trädgårdh för Husqvarna Borstfabrik. Jan Trädgårdh var anställd hos Bernadotte & Bjørn". Det läser jag hos Precis en sån i ett gammalt inlägg om Taffel. Läs mer här!



Den söta duken passar perfekt som picknickduk. Den låg i högen med dukar som jag köpte på auktion tidigare. Jag gav den till mamma men fick tillbaka den när jag upptäckte hur bra färgerna matchade servisen :)

4 kommentarer:

  1. Duken är ju helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju jättesnyggt, jag har inte ens en termos snyft.

    SvaraRadera
  3. Oj jag missade att ni varit i min lilla stad och fyndat, vad mycket fint ni hittat! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!