16 juli 2011

Hjärta

Jag har visst missat att visa ett inköp från Graninge Bruk. Jag köpte de fyra Hjärta-tefaten från Rörstrand som jag tittat på tidigare. 60 kr gick de loss på, helt i felfritt skick.


De är tillverkade 1962 men vem som gjort dekoren är inte känt vad jag vet. Förutom denna röd/grå variant finns dekoren också i blå/gult. Nu återstår "bara" att hitta kopparna. Det känns ju inte helt bra att använda dem som blommfat.

Idag åker vi till Ramsele på classic- och veteranbilsträff. Synd att vi kör Volvo.

3 kommentarer:

  1. Jättejättefina. I färg och mönster. Förstår att du slog till!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du köpte faten. Färgkombinationen är underbar. Skulle gärna äga några såna delar :)

    SvaraRadera
  3. vi kom tyvärr inte iväg till graninge bruk, var inte riktigt så långt upp. jag tror viksjö var det mest nordvästliga vi var, och nordingrå/bönhamn/barsta det som låg högst upp och mest östligt.
    jag blev helt förälskad i ångermanland och flera inlägg följer, såklart också om vad jag fyndade där! kika snart in hos mig. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!