16 juli 2011

På tal om Hjärta...

Vi åkte ju till Ramsele idag. (Några bilder på bilar kommer senare.) På vägen hem stannade vi på några loppisar och på en av dem hittade jag fler Rörstrand Hjärta-tefat! Precis likadana som jag visade tidigare idag! Fem st för 30 kr kunde jag så klart inte lämna kvar så nu har jag nio fat som saknar koppar! Kanske blir några av dem blommfat ändå. De fem jag hittade idag var i nästan lika fint skick som de fyra jag köpte tidigare. På samma ställe köpte jag också en Gefle-tallrik, Dorothy i grön/gult av Helmer Ringström för 10 kr och ett kaffefat från Gustavsberg, Nät av Britt-Louise Sundell för 5 kr. Nät tillverkades 1962-1965 och koppen har samma rutmönster som fatet. En kopp vore kul att ha men fatet får nog bli ett blommfat tills vidare. Om ingen har en ensam kopp till salu?

2 kommentarer:

  1. Det blir också fint att använda faten som ljusfat. En liten ljuslykta i glas på det fatet. Vilken stämning till höstens mörka kvällar.

    SvaraRadera
  2. Jättesöta fat, förstår att du köpte på dig alla du kunde till det priset! Och bra tips av Jess att de kan användas som ljusfat, funkar säkert bra till blockljus med. Eller som tvålfat på toaletten. Eller till smycken på sängbordet. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!