19 juli 2011

Sommarens första auktion!

I söndags var vi på sommarens första auktion och den var på Graninge Folkets Hus. Det kryllade inte av intressanta saker på visningen men några saker gjorde ändå att vi stannade kvar trots att det var badväder!


Jag fick några saker med mig utan att behöva slåss nämnvärt för dem. Jag lät däremot en liten Terma-gryta med taskig botten gå för 70 kr. Den dyker nog upp på City Antik i Sollefteå :)

Tre kaffekoppar med sju fat fick jag för en tjuga. De är helt omärkta och i halvtaskigt skick men för 20 spänn ändå! Kopparna med tillhörande fat får stanna i stugan. De övriga faten får bli blommfat.


På en jättebunt med dukar var det inte heller någon som ville sätta sig emot min tjuga! De hade kanske inte plöjt igenom bunten på visningen och sett två guldkorn som jag hade gjort!




De två dukarna ovan behåller jag så klart! Några i högen nedan kanske jag skänker till någon bloggkollega :) Några som mamma kanske vill ha har jag också sparat men det mesta av högen skickade jag med Solan till Graninge Bruk.


Ett skoställ i string fick vi för 50 kr. Förhoppningsvis är det likadant som det Mattias köpte tidigare så att vi kan ställa ihop dem och ha i hallen.


Och i en "skrotlåda" som jag fick för 20 kr fanns inte mindre än 26 st beslag "stil 555". Ett fynd! Undrar var jag ska ha dem bara? Vårt kök är tyvärr långt ifrån retro. Ett lite kraftigare beslag av liknande typ (sista bilden) följde också med. Hade de varit två hade de passat garderoben i hallen men nu får vi se var det hamnar...


7 kommentarer:

  1. Vilka fyndpriser! Specielt dukarna blev jag lite avundsjuk på!

    SvaraRadera
  2. Oj, snyggt fyndat och till väldigt bra priser! De där handtagen är så fina men skulle tyvärr inte passa i mitt kök heller. Drömmer om att ha ett kök i bästa 50-talsstil någon gång...

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vi har problem med vårt bloggkonto och kan därför inte kommentera med vårt profilnamn. Vi kan bara vara inloggade då vi "redigerar" eller skriver ett nytt inlägg..??! Om du fortfarnade vill ha de Prisma som vi har talat om för ett tag sedan, måste du maila din adress en gång till till mig.
    Hälsningar Porslinochnostalgi (Helena)
    BTW...om vi hade varit på den auktionen hade du fått konkurrens på dukarna ;)

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt snygg duk, den med fiskarna! Och kopparna! Vilken hänkel! Ibland köper jag snygga koppar även om de är skadade om de är billiga, och använder som krukor till kryddor till exempel.

    SvaraRadera
  5. Vilket sammanträffande! Jag har också ropat in just 26 handtag "Stil 55" för 20 kr :) http://enomakakaffekopp.blogspot.com/2011/07/auktionsrapport.html#comments

    SvaraRadera
  6. det var ju fina auktionsfynd! jag gillade dukarna. fanns det inga gamla juldukar/påskdukar? det hamstrar jag på mig. :)

    kolla gärna in mina inlägg om ångermanland, fler kommer! det blev en liten serie. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!