25 juli 2011

Semester i Östersund del 2

Fredagen var vigd åt en heldag på Frösö Zoo men efter 6,5 timme djurpark, tropikhus, tivoli och cirkus hann vi faktiskt med några loppisar också! När vi ändå var på Fröson åkte vi till Härke och loppisen kallad "Härke 1" (eftersom det också finns en "Härke 2", som iof inte ligger i Härke men har samma ägare). Härke 1 på ca 350 kvm tog en stund att plöja igenom men äntligen slapp vi gå tomhänta därifrån!

Jag köpte en felfri Ekeby-kruka av Mari Simmulson för 5 kr. Varken glasyren eller modellen är någon favorit men för 5 kr kunde jag ju inte lämna den :) Ännu en femma spenderade jag på en afrikansk liten gubbe som blev en present till Mattias samling.


På övervåningen rotade Mattias i porslinshögar och fick fram två kaffefat Bimbo och en tallrik Koster, båda Rörstrand, som jag köpte för 10 kr/st. Tyvärr hade tallriken en liten nagg men jag älskar Rörstrands röd/blå dekorer och den här hade jag inte sedan tidigare så jag köpte den ändå.


I en låda med udda lock hittade jag den här skönheten för 10 kr. Helt felfritt! Nu ska jag bara hitta passande gryta :) Jag antar att någon kunnig läsare (Benny?) kan berätta vad det är jag köpt?


Nöjda med fynden åkte vi över Vallsundsbron och gick på Morfars gårdsloppis, ja inte min morfars alltså men loppisen heter så. Där fanns mycket fint som kommer i nästa inlägg!

1 kommentar:

  1. Koster var ju famtastiskt snygg! Men vad synd att Svenssons kafé var stängt. Om ni är kvar i trakten - det fanns en loppis i Emådalens gamla stationshus när jag gjorde Östersundstrakten förrförra sommaren. De hade kul saker.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!