12 augusti 2011

Presenter från moster del 1

Jo, jag skrev ju att jag fick presenter igår! Jag börjar med att visa två krukor som jag fick från min moster Kecke som är aktiv läsare och duktig på att kommentera i min blogg. Hon och hennes man Håkan är föräldrar till Micke som har Graninge Bruk Antik och de har köpt ett hus på bruket för att ha som sommarhus. Vi hälsade på dem där igår och Kecke hade tagit med sig två helt otroligt fina Ekeby-krukor till mig!

En City av Hjördis Oldsfors i mellanstorleken 3. Den har både nagg och sprickor men är så fin ändå! Den vita är en stor Gunilla i storlek 5. Är det den största storleken? Den har någon liten glasyrskada från tillverkningen men är nästan i toppskick.

Vilka presenter, jag blev så glad! Och mer fick jag med mig hem! Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis din glädje! Tänk vilken lycka att få fina krukor från 50-talet :)

    SvaraRadera
  2. Oj oj ...riktiga toppengåvor!

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Jag fick två stycken igår av en kille som har loppis,) Blev hur glad som helst. 2st Gunilla, stora. Ser inte numret under dem, men de är rätt så stora.Osäker om de finns större. Allt gott/Mvh Petra

    SvaraRadera
  4. Petra: Det var inte illa! Grattis :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!