09 augusti 2011

Mer Prisma till samlingen

Jag fick en leverans med Prisma från Helena och Ramon på bloggen Porslin & Nostalgi som de fyndat för ganska längesedan. 200 kr + frakt betalade jag och det var ett bra pris för fem assietter, ett stort fat, en skål och en tillbringare.


Jag tänkte egentligen bara samla på kaffeservisen men har ändå lyckats köpa på mig en del andra delar som hör till matservisen men som även funkar till fikat. Faten till bullar och kakor, skålen till jordgubbar, tillbringaren till saft, såssnipan till kaffemjölken...

Jag och Herr Movarp hade även iår svårt att matcha våra semesterscheman så att vi kunde ses i Umeå men han hade, precis som förra året, vänligheten att lämna en sak hos mina föräldrar. Ett Prisma-fat! Det är lika stort som det från Helena och Ramon men något lägre/grundare (se skillnaden på bilden) och i ännu bättre skick.


Samlingen har vuxit och fyller nu en hel hylla i vitrinskåpet i köket. Jag har dock bara hittat koppar och fat i den rosa varianten. Tillverkades inte matservisen i rosa?

Samlandet fortsätter...

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommenter!