17 februari 2012

Från mamma & pappa

Nä, nu måste jag visa vad jag fick med mig hem från mamma och pappa för snart två veckor sedan trots att mina mobilfoton är dåliga! Det blev en Terma-tekanna, en mandelkvarn, två svarta tefat som har agerat blomfat & locket till den lilla blå senapsburken som Vidar fick när han fyllde 1 år.


Den orangea mandelkvarnen har två "rivcylindrar" extra men den lilla fina som passar till mandel har suttit i så länge så vi har inte fått loss den. Det gör ingenting för det är just mandel jag tänkt riva i den när jag ska ta mig för att baka mandelmusslor :)


Tekannan i Stig Lindbergs klassiska serie Terma har stått i ett förråd hos mamma och pappa i en massa år men jag har inte hittat den förrän nu! Mamma och pappa köpte den i sin ungdom och ur den serverades teet i Höganäs-koppar. Kannan är i toppskick och extra kul är det ju att etiketten sitter kvar! Mamma blev glad över att jag ville förbarma mig över den. Nu måste jag bara bli en bättre tedrickare!


1 kommentar:

  1. tekanna är verkligen jättefin! gillar pipen väldigt mycket :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!