18 juni 2013

Premiär på Andra Varvet

Andra Varvet i Sikeå hade premiär för säsongen i lördags och det blev också vårt premiärbesök hos dem. Vilken tur att det sammanföll med vår inplanerade resa till Skellefteå!

Att man får stå i kö för att komma in på loppis är ju ingen ovanlighet och när vi kom en kvart före öppning hamnade vi rätt långt bak i kön. Som tur var kom vi med nöd och näppe med i det första insläppet!


När vi kom in var kundkorgarna slut men vi hittade en flätad korg som var till salu som vi kunde ha våra grejer i. Det var knökfullt i mellan hyllorna och man fick gå i snigelfart på vissa ställen, det var till och med kö för att komma runt hyllorna, helt galet! När jag hade varit inne i ett litet rum med textilier var det kö för att komma ut. Mattias klämde sig fram och sa att det var kön till kassan som nått bortre ändan av butiken. Jag ställde mig i kön medan han fortsatte titta runt. Då hade vi varit där inne i ca 30 min. Kö in till loppis är som sagt ingen ovanlighet och att stå i kö för att betala är man ju van med, men inte i 1,5 timme! När jag kommit halvvägs i kön hade den växt till ett U som tog upp hela butiken och när jag äntligen kom ut med alla våra köp hade jag varit där inne i 2 timmar! Utanför slingrade fortfarande en lång kö av förväntansfulla människor som ännu inte fått komma in.

Priserna var bra och vi fick med oss några påsar därifrån. Lampskärmarna är nya men kan nog passa ganska bra till en lampfot som jag inte visat er ännu. Kaffeburken är från Coop och lampfoten är från Tilgmans. De två bakre tygerna är nya men det främre är äldre.


Till dotterns växande samling hittade jag tre porslinskatter med ludd. Ugglan är från Reijmyre och flickan är av Tore Borg.


Marmelad, senap, curry och kanel från Töreboda. Marmeladgaffel och senapsspatel i teak följde med.


Söta som socker!



Lampfot från Tilgmans...ännu en att hitta lampskärm till!


När jag fotade första gången missade jag vaserna som stod i diskstället. Vi hittade en grön som kan vara Sea, det är ju nästan omöjligt att skilja dem åt. Åseda har väl gjort en nästan identisk? Den i klarglas är iaf från tjeckiska Rosice (en del av Sklo Union) formgiven av Vladislav Urban. Serien kallas Abstrakt men jag vet inte om det är det riktiga namnet på den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!