29 juli 2012

Fynd från S:t Olofs

I torsdags var vi bjudna på kvällskaffe på Hällan hos Ann-Kathrine och Olof. Medan kaffet kokade tog vi en tur i butiken och hittade en stor möbel som vi reserverade och som vi får levererad i september. Ni får helt enkelt vänta lika länge som vi med att få se den.

Vi gick så klart inte tomhänta därifrån ändå. Mattias köpte sig en skiva och jag köpte två Isi glas till inköpspris. Ett bra fynd och en fin komplettering till min lilla samling.

När vi kom in i huset för att dricka kaffe plockade Ann-Kathrine fram den trebenta ljusstaken och frågade om den var nått för mig? Om den var! Jag blev helt lyrisk och jätteglad när hon sa att jag fick den! Olof hade hittat den på en av sina rundor och tyckte att den hade mitt namn skrivet på sig. Det stämde precis eftersom ljusstaken är från Søholm i serien Burgundia som jag samlar på. Kan det bli mer rätt!?

Burgundia är det latinska namnet på Bornholm, lärde jag mig nyss.

Några koppar kaffe, gofika och ett par timmars surr avrundade kvällen. Mycket trevligt!

1 kommentar:

  1. Men herrrrregud så snygg ljusstaken var!! Den serien har verkligen ett otroligt fint formspråk! Jag blir grönare och grönare av avund för varje del du hittar. ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!