30 januari 2011

Mina Pilblad

Femtiotalsjakten gav mig här ett namn på mina små dukar, Pilblad heter de visst! Enligt veckotidningsannonsen som hon hittat ska duken (eller tabletten) finnas i de friska och fräscha färgerna rött, blått, lila och grönt. Mina dukar är i gult och grönt och inte direkt vad jag skulle kalla för "friska och fräscha" i kulören. De kanske ingick i en senare kollektion med dova och murriga färger? Jag skulle gärna lägga vantarna på en fräsch röd och en frisk lila.
.

.
I annonsen står också att "tabletterna är rejäla, 25 x 40 cm stora". Är det verkligen så rejält? ;)
.
Jag köpte mina "dukar" på Tradera tillsammans med några andra 50-talare. De är så söta men har ändå aldrig hittat någon given plats hos mig utan har bara legat i linneskåpet. Kanske är någon intresserad av att byta till sig dem?
.

8 kommentarer:

  1. Härliga små bordstabletter! =)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka fina dukar! Visst är det praktiskt med Tradera...att bara sitta hemma och klicka fram det ena efter det andra:)

    SvaraRadera
  3. Den gröna är ju jättefin! Är öppen för bytesaffär.

    SvaraRadera
  4. Jättesöta tabletter, är lite nyfiken på den friska och fräscha lila varianten. :)

    SvaraRadera
  5. Eli: Då är den din :) Jag kan skicka den till dig om du mailar din adress till skingirlanna@hotmail.com. Du kanske springer på någon liten grej som jag kan tänkas vara intresserad av framöver :)

    SvaraRadera
  6. Tack! Jag mejlar adress. Och mejla mig och berätta vad du främst gillar, förutom Prisma :-)

    SvaraRadera
  7. Den lila är betydligt friskare i färgen än dessa två :) Fast jag gillar den där gula nyansen! Men de är väldigt små, både för att vara duk och för att vara tablett. Tack för infon, nu ska jag spana efter de andra "friska och fräscha" färgerna :)

    SvaraRadera
  8. Anette: Ja din lila är frisk :) Jag gillar också min gula nu och den har hittat en bra plats på en byrå. Lycka till i ditt fortsatta spanande!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!