12 januari 2011

De sista julklapparna

Mer vackra ting till köket gömde sig i de sista paketen!
.

En nytillverkad Kartio-tillbringare från Iittala i den grå nyansen fick jag av mamma & pappa. Kaj Francks klassiker från 1958 passar till det flesta dukningar!
.

En nytillverkad kökshandduk från Almedahls fick jag från sambon. Mönstret heter Sill och formgavs av Marianne Nilsson på 50-talet.
.

Tre gamla fina Perstorpsunderlägg fick jag också från min givmilda sambo!
.
Så var det slut på julklapparna! Men lyckliga jag (eller?) fyllde 30 i början av januari och då ramlade det in mer retropresenter! Stay tuned...

5 kommentarer:

  1. Härliga saker! =) Jag älskar gamla grytunderlägg. Om jag kan undvika det så anväds inte mina fula korkunderlägg från IKEA =)

    SvaraRadera
  2. Oj, så många fina julklappar!vem vet den sista har kanske inte kommit än:)

    SvaraRadera
  3. fina julklappar. Vi har börjat på säsong 2 så du ligger lite efter.

    SvaraRadera
  4. Kökshandduken är underbar! Älskar det där motivet.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!