18 januari 2011

Födelsedagspresenter del 1 - Morgongåvor

Jag fyllde som sagt 30 i början av januari och blev firad med bravur! Dagen började med frukost på sängen som serverades på den här vackra brickan.
.

Mönstret Plattan togs fram av Barbro Tryberg och Martin Norrlid 2002 inför firandet av Stockholms 750-års jubileum. Det är formgivet efter Jörgen Kjaergaards mönster på Sergels torg från 1960.
.
Jag fick ett paket också innehållande Stig Lindbergs jultallrik från mitt födelseår 1981.
.

.
Resten av firandet kommer i nästa inlägg...

4 kommentarer:

  1. Det där brickan är ju ruskigt snygg! Är den nyproduktion eller gammal? Om den är nyproduktion, vart köper man den då? Designtorget?

    SvaraRadera
  2. Susanna: Brickan togs fram 2002 och tillverkas fortfarande. Googla på "plattan bricka" så hittar du flera försäljare, bla Designtorget. Det finns även grytunderlägg i samma mönster. Jag tror brickan finns i oilka storlekar också, min är ganska stor.

    SvaraRadera
  3. vart finns brickan att köpa ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag inte men du kan googla på "Plattan bricka" så hittar du säkert ställen som säljer den.

      Radera

Skriv gärna en kommenter!