21 september 2012

Från megaloppisen på Nolia

Det blev inga stora fynd för mig för megaloppisen på Nolia förra helgen. Jag åkte dit med en kompis och våra sammanlagt fyra barn och ni som har gått på loppis med barn vet att man sällan är först fram till fynden. Jag handlade mest leksaker och kläder till barnen men nån liten annan grej fick jag också med mig.

Här följer några fynd som alla kostade fem kr styck. Vikingaskeppet i teak var ristat "Sillre" i fören på ena sidan. Jag slipade försiktigt bort det och lade på lite teakolja och nu syns det knappt. Det blev en present till Mattias. De vinröda clipsen i plast bör vara 80-tal men de funkar ändå tycker jag. Trollet med tomtekläder är märkt "Dam 1986". Dam var tillverkaren av trollen i original, det finns så klart många kopior också.


Ett fat från Upsala-Ekeby av Mari Simmulson köpte jag för 40 kr. Det har nummer 6070 och ingår i serien Peru som tillverkades för KF på 60-talet.


Jag hoppas att det här fatet (askfatet egentligen) blir mer långlivat än India-fatet vi fyndade för en tia i somras. De gick i kras när sonen välte vardagsrumsbordet som det stod på.


En oval fotoram för 25 kr, ett svart krukfat för 1 kr och lite kläder och grejer till barnen följde också med hem.

1 kommentar:

  1. Nej :(
    Avskyr krossad keramik...
    Men det "nya" fatet är fint det också.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!