21 januari 2014

Ny lampa

I söndags hade jag och Mawintage-Malin en härlig dag på John Kellys auktion i Holmsund. Jag hade massor av saker på min budlista men för en gång skull hade jag bestämt vad mitt maxbud skulle vara. Annars är det lätt hänt att man antingen dras med i stridens hetta och bjuder för mycket, eller ångrar sig för att man stannade för lågt. Den här gången resulterade det i att jag inte fick med mig så mycket men det var en bra dag ändå! :)


Den fina lampkupan hade jag kikat på när vi var på visning några dagar tidigare. Den låg i en fyndlåda men jag kände inte att jag ville hänga med i budgivningen bara för en liten lampkupa. Tursamt nog gick lådan till en tjej som satt framför mig. Jag knackade henne lite försiktigt på axeln och frågade om hon var intresserad av lampkupan eller om jag möjligtvis kunde få köpa den? Det gick bara fint och för 30 kr blev den min. Win-Win!


När pappa, som varit barnvakt, senare skjutsade hem barnen levererade han lampfästet i teak och mässing som han bytt elen i. Vips så hade vi en kanonfin lampa i vardagsrumsfönstret! Sladden är som synes inte uppspikad ännu. Jag ska sätta dit en lampkontakt och fixa det. Kanske ikväll.

Med mig hem från auktionen fick jag också en namnlös kanna från Rörstrand som vi ska ha i stugan och en vas som hängde med på köpet. Malin gick tomhänt, men tog igen det på Myrorna strax innan stängning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!