24 januari 2014

I Temahyllan

Julen är över och bortstädad. Skönt tycker jag. Julen är härlig och tomtarna är fina men när julafton har passerat tappar de lite av sin tjusning. Enligt tradition får de ändå stå kvar till tjugondag Knut. Nu är ordningen iallafall återställd och några nya saker har hittat sin plats i Tema-hyllan.


Här är delar av min ständigt växande samling Burgundia från Søholm. Nummer 1, 3 och 5 från vänster är Traderafynd från 2013 som jag inte har visat er tidigare. Det stora fatet är det nyaste tillskottet i samlingen, köpt på Facebook för bara någon vecka sedan. Det kompletterar verkligen samlingen fint! Utöver dessa sju delar har jag en lampa, ett fat och en vas stående på en högtalare och en lampfot som står undanställd i väntan på ny el och passande skärmar.


Min samling Rimini Blu från Bitossi fick tillökning på julafton när Mattias gav mig den stora vasen. Den blev fin tillsammans med elefanten och krukan. I den andra Tema-hyllan, som står till vänster om denna, finns ännu en kruka och mitt älskade piggsvin i serien.


På hyllan ovanför står den stora tjuren som jag inte visat er trots att det var längesedan jag köpte den! Jag ropade in den på Tradera där den låg ute som "figurin". Ingen ytterligare information i rubriken. Det var tyvärr inte bara jag som ändå hittade tjuren. Den blev inte gratis men ändå betydligt billigare än de brukar bli.


I den här delen av Tema-hyllan står också några böcker, mina små ugglor i teak och vår samling Isi från Gullaskuf. Jag älskar verkligen Tema!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!