01 augusti 2012

Flyttloppis i Holmsund

Jag har visat alla loppisfynd från vår semester i Ångermanland (några auktionsfynd är kvar) men jag har inte visat allt vi fyndade hemma innan vi åkte.

Vi besökte en flyttloppis i Holmsund och trots att vi kom dit på eftermiddagen fanns några fynd kvar till oss. Allt var väldigt billigt och förutom det på bilderna nedan så köpte vi lite verktyg, en bok och leksaker.

Hjärtans Gott burken är den största jag har sett. Jag antar att den ska ha ett korklock men utan passar den utmärkt som tex salladsskål.

Istången har ingen märkning förutom "Stainless Sweden" men den passar utmärkt till våra Isi ishinkar.

Krukan till vänster och de tre små längre bak är från Steninge. Krukan till höger är från Nittsjö.

2 kommentarer:

  1. Ni har hittat en hel massa fint under sommaren ser jag! :) Istången var verkligen läcker!

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd.
    Krukorna är jag avis på, de tycker jag var fina i all sin enkelhet.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!