24 mars 2011

Tapetprovning: Danelion clocks

Några av mina tapetprover har kommit och jag har fastnat för den som redan innan var min favorit, Sandersons Danelion clocks i färgen "chaffinch". Den hade varit ännu snyggare om den haft vit bakgrund (den är beige!) men den är ändå kanonsnygg! De turkosblå "maskrosorna" är metallic-skimrande. Jag tror att det kan bli riktigt snyggt med den tapeten som fondvägg!
.

Det generösa tapetprovet passar bra mot vår "mediamöbel" i teak. Luftvärmepumpen som skymtar i överkant ska flyttas.
.

Jag photoshopade en bild för att ge en hint om hur det kan bli :)
(Till höger ser ni blomman som gick i kras i mitt förra inlägg)

11 kommentarer:

  1. Gud vad härligt med lite färg! Jag gillar vitt, men det blir lätt lite tråkigt..

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt!!! Vad smart att provatapetsera med photoshop - verkligen fint kommer det att bli!

    Må så gott!
    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara, WOW!!!! klart att dessa är snyggast. Var kan jag köpa dessa och hur mycket kostar en rulle??

    /fru Ljunggren- Retroprylar

    SvaraRadera
  4. Susanna: Jag håller med dig. Det är iof lättare att ha vita väggar och istället färgglada gardiner, kuddar mm. Det är ju lättare att byta ut. Men det är ju kul med en snygg tapet :)

    SvaraRadera
  5. Kringlor: Ja jag tror att tapeten kan passa riktigt bra :)

    Fru Ljunggren: :) Den finns hos de flesta färghandlare för runt 600 kr rullen. Hos Måleributiken kostar den 550 kr och då ingår klister så det är kanske att föredra. Den är ju ganska dyr men den är ju sååå snygg!

    SvaraRadera
  6. Den här var ju grymt snygg! Måste nog beställa hem ett prov av den jag med... Verkligen härliga färger utan att vara för mycket.

    SvaraRadera
  7. Ja, det där var ju otroligt snyggt! Smart med photoshop, ett tips jag ska ta efter framtiden

    SvaraRadera
  8. trillivippa: Ja den är helt underbar i färgerna! Precis i min smak :)

    SvaraRadera
  9. Det kommer att bli superfint! Kram cissi

    SvaraRadera
  10. Jag kan intyga att tapetet är jättefin på plats! Vi hade den på en fondvägg i vårt gamla sovrum (innan vi fick byta rum pga av ett felköp...en helt annan historia som står i min blogg). Den var en favorit verkligen. :-) //Ulrika

    SvaraRadera
  11. Farfars lampa: Vad jul att ni gillade tapeten :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!