15 mars 2011

Mer tapeter

Jag fortsätter min jakt på en passande tapet till vardagsrummet. Det är alltså en fondvägg jag är ute efter och planen är att måla resterande väggar vita.
.
Krysantemer av Josef Frank från Svenskt Tenn är en häftig tapet som jag hittade i mitt googlande. Den finns i gult, grått och rött och jag gillar den röda bäst. Jag har beställt en provbit så vi får se om den är lite "för mycket" eller om den kan vara en kandidat...
.
.
En annan tapet med ett mönster jag gillar är Arkad från Duros kollektion Esplanad. Den finns i flera färgkombinationer och provbitar på de två nedan är beställda från Måleributiken. (Tack till Gila för tipset!)
.
.
När alla provbitar kommit blir det stor tapetprovning :)
Stay tuned...

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ju inte lätt det där med tapetval. Det finns ju onekligen mängder av vackra tapeter att välja mellan. Jag gillar verkligen den översta av Josef Frank - superfin!

    Ha det gott!
    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  2. Arkad-tapeten i den översta färgsättningen är jag också lite sugen på, den är så fin! Åh, har så svårt att välja när det finns för många bra alternativ...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!