17 augusti 2009

Den billiga byrån!

Jag blir så arg på mig själv när jag tänker på vad vi gick miste om...

I juli var vi på en onsdagsloppis i Österforse i närheten av sommarstugan. Där hittade vi en 50-talsbyrå i teak. Den var i så fint skick att den såg näst intill ny ut. Den var lagom hög och hade fyra lådor tror jag. Och så till det bästa: priset var ynka 75 kronor!
-Men var ska vi ha den? tänkte vi och åkte därifrån…När vi kom hem kom vi på att vi kunde ha ställt den nästan var som helst! I arbetsrummet eller kanske i hallen, jag vill ju ha en ny byrå där! Så dumt att vi inte köpte den på en gång! Nästa onsdag hade vi åkt hem till Holmsund igen men vi tänkte att den kanske finns kvar när vi kommer tillbaka i augusti.
Så… Vi kom tillbaka i mitten av augusti och stannade kvar några dagar extra i regnet bara för att vänta in öppningen av loppisen kl 15.00 på onsdagen…trodde vi! När vi kom dit hängde skylten ”STÄNGT” på dörren och skrattade oss i ansiktet! Troligtvis har de bara öppet under juli. Vi får vänta till nästa sommar och se om den finns kvar då. En supersnygg byrå för 75 kr…hur kunde vi lämna kvar den i Österforse!?! Där får den aldrig den uppskattning den förtjänar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!