14 september 2014

Antikvärlden & mumsig äppelkaka

Hösten är här, vare sig vi vill eller inte. Jag är en riktig sommarmänniska men det är inte bara negativt att sommaren är över. Höst betyder äpplen och äpplen betyder äppelkaka. Det betyder också att man med gott samvete kan krypa upp i soffan och läsa, njuta av en kopp kaffe och tända några ljus. Och smaska på den ovan nämnda äppelkakan så klart!


Den här helgen har jag både bakat och läst och det känns bra att kunna erbjuda mina läsare att göra detsamma. För 99 kr (+ porto) får ni 3 nummer av tidningen Antikvärlden, en klassisk Margaretheskål i färgen azur (750 ml) och en liten praktisk och vass kniv från Fiskars. En bra start för bakning av äppelkaka helt enkelt. Och läsningen till kaffet är räddad den också!




Antikvärlden har verkligen hakat på den ständigt växande retrotrenden. Tidningen avhandlar inte alls bara antika teman utan har mer och mer glidit in på de lite aktuellare 1900-talet så den passar även oss retronördar :)


Klick här för att läsa mer om premierna och ta del av mitt fina erbjudande till er!

Och vill ni baka min äppelkaka så har ni receptet här. Den är tokenkel, misslyckas aldrig och jag använder också samma recept till kardemummakaka, chokladkaka eller vanlig sockerkaka (som jag även använder som tårtbotten).


Ha en fortsatt trevlig helg! Och glöm inte att gå och rösta!

2 kommentarer:

  1. Det var ju ett trevligt erbjudande. Jag nappade på en gång. Ska nog prova kakan också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt :) Jag tror inte du blir besviken på varken tidning, premier eller kaka ;)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!