29 mars 2013

Galna godisgömmor

Som jag skrivit tidigare så samlar Mattias på godisgömmor, eller helt enkelt påskägg, av äldre modell. Jag har visat många av dem tidigare men här kommer en samlad bildkavalkad.


Den här gula kreationen vet jag inte riktigt vad den ska föreställa! Den följde med hem från PMU förra helgen. Vacker är den inte men den har väl en viss charm antar jag ;)


Min favorit är sjömannen med nickande huvud.




En annan favorit är påskharen i mitten här nere. Den fick jag när jag var liten, kanske av farmor och farfar, kommer inte riktigt ihåg. Det har fastnat en godis uppe i huvudet som ligger och skramlar. Den som spar han har :)


Glad påsk!

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga godisgömmor, man blir riktigt glad när man ser dem. Önskar dig också en glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Riktigt påsk-trevligt med påskgömmor! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk till er och ett är säkert - man blir aldrig för gammal för godisgömmor!

    SvaraRadera
  4. Speciellt påskharen på sista bilden är så charmig :)

    SvaraRadera
  5. åh, nu blir jag nostalgisk. När jag var liten hade jag en sån där påskhare ( den där vita med blåa öron, armar och ben) Kanske måste jag be mamma leta fram den igen...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!