20 februari 2013

Hyllan i köket

När Ann-Kathrine och Olof levererade vårt fina sideboard från Ajfa hade de också med sig väggskåpet/hyllan som var tänkt att sitta över. Det tog dock fem månader innan vi äntligen fick upp den på väggen!


Hyllan var inte helt enkel att hänga upp men med experthjälp från pappa så hänger den nu både rakt och stadigt. Visst är den snygg och visst passar den bra ihop med möbeln under!? 800 kr gav vi för hyllan och den är värd varenda krona. Luckorna går att skjuta mot mitten så vill man ändra utseendet på den så har man luckorna i mitten och öppet på sidorna istället. Vi har inte hittat någon märkning på den så information om tillverkare efterlyses!


Jag visar sällan bilder på vårt kök eftersom stora delar av det inte är i 50-talsstil men det blir bättre och bättre. Ekbordet, som här täcks av en vaxduk med virrvarr-mönster, och de tillhörande stolarna ligger just nu ute på Blocket. Ett väldigt fint, stort och praktiskt teakbord ska ta dess plats men problemet med stolar är inte löst än. Det fula tidningsstället på väggen är sedan jag fotade tömt och ska skruvas ner. Om det ersätts av något snyggare får framtiden avgöra...


Fortsättning på köksprojektet följer...

10 kommentarer:

  1. Så fint så fint så fint!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen snyggt! Avundas!

    SvaraRadera
  3. oj, oj så fint! när du har lessnat kan jag skick min adress :)

    SvaraRadera
  4. Läser din trevliga blogg ibland och sitter nu och beundrar de fina möblerna i ditt kök!
    Vilken lyckad kombination, jättefint!

    SvaraRadera
  5. Jag antar att du har sett den här annonsen? ;)

    http://www.tradera.com/3-djupa-tallrikar-prisma-g-gustavsberg-bibi-breger--auktion_302290_175654365

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag har sett den men jag samlar inte direkt på matservisen så jag köper bara om det blir jättebilligt :) Tack ändå!

      Radera
  6. Väldigt snygga skåp både det övre och undre.
    Har nog aldrig sett den kombinationen förr.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!