20 februari 2014

Antikmässan, del 5

Sista bilderna från mässan...trodde jag. Men jag insåg att jag har så många bilder kvar som jag vill visa er så det får nog bli ett inlägg imorgon också :)

Priset för Årets monter 2014 gick till Modernity. De vann också Årets dyrgrip med vikskärmen av Piero Fornasetti som syns på bilden under.



Hos 2:ans Bohag stod den här fina väskan.


Och i en annan monter fanns en liten Peo Ström, Alsterfors.


Hos Mix 1900 stod dessa tre dyrgripar kvar och såg lite ensamma ut. Två Paprika och en Pepita av Ingrid Atterberg för Upsala Ekeby.


Fröjel Retro & Design från Gotland hade bland annat med sig en tjusig stringhylla och några fina fajanser av Stig Lindberg. De hade även en häftig bordslampa i mässing.



Stig Lindbergs fajanser fanns det gott om hos Monkan & P-A. Jag skulle gärna välja och vraka bland dessa. Nästa år kanske...




Där fanns också en väggbonad av Stig Lindberg och i en hylla låg tyget Lustgården.



En ovanligare variant av Vicke Lindstrands elefant fanns hos Monkan & P-A, en med ljusgrå glasyr istället för den matta vita.


Stig Lindberg var så klart starkt representerad hos många utställare. Hos Boas Antik fanns detta stora fajansfat för 7500 kr.


Imorgon visar jag er vad jag fotade på lördagen. På återseende då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!