18 februari 2014

Antikmässan, del 3 (Bloggträffen)

På fredagen hade vi, dvs The Retroblog Network, ett konferensrum bokat för bloggträff. Redan innan träffen sprang vi ihop med några kända ansikten. Här nedan allas vår koordinator och den som blåste liv i nätverket för några år sedan, Benny (Porslinsbloggen). Bredvid honom, från topp till tå färgmatchad i orange, Umevännen Malin (Mawintage) och ett nytt ansikte för mig, Gunilla (Fynd eller ej?). Bredvid henne min dejt för dagen, och för livet, Mattias.


Vi var oväntat många som samlades för bloggträffen. Minst 25 bloggare + några respektive gjorde att vi fyllde konferensrummet till bredden. Det må se lite allvarsamt ut på bilderna men det kan jag garantera att det inte var!


Vi började med en presentationsrunda och det var väldigt kul att kunna koppla ett ansikte till bloggarna. Många kände jag igen men inte alla.



Magnus Palm, chefredaktör på tidningen Scandinavian Retro, satt med under stor del av träffen. Han gav oss mycket credit för all hjälp de får med tidningen. Det är många bloggare som bidragit med artiklar, guider, lån av grejer och de återkommande bloggvykorten och det uppskattas av Retro.


Sedan blev det mingel och byten av grejer som många haft med sig. Här nedan Malin och Sara som har bloggen Saax och som skrivit och sammanställt boken "Barntyger vi minns från 60- och 70-talet".


Det var första gången jag träffade spättan med stort S, Stina med bloggen Allt det gamla goda. Det var ett efterlängtat möte! Vi har båda bloggat länge och haft kontakt över nätet men trots att skånskan semestrat ända uppe i Graninge så hade vi inte träffats förrän nu.


Ännu en härlig bekantskap som jag äntligen fick träffa, Retrolux-Anna! Här i full färd att lämna över en påse till Stina.


Jag fick också äran att träffa flera andra som tyvärr inte fastnade på bild, bortsett från att kanske skymta på samlingsbilderna. Jan (Form55), Eli (FemtiotalsjaktenKerstin Kokk, Helena (Loppisentusiasten), Stefan (H55), Linda (Porslinan) Otilia (Fröken Otilias köksskåp) och Maria från butiken Tid & Rum, för att nämna några. Det var många fler jag gärna hade pratat med men som inte hanns med! Nästa år blir det bättring på den fronten!

Jag, Stina, Anna, Malin, Linda och Maria (Gilas grotta) gick ut från mässan och upp till pressrummet där vi hade en liten bytesträff med saker som stannat i våra skåp. Maria hade med sig en väldigt fin sänglampa till Stina!


Vi splittrades sedan för att fortsätta plöja igenom mässan men stötte på varandra då och då under eftermiddagen.

Det var fantastiskt roligt att träffas och jag längtar redan till nästa års bloggträff!

4 kommentarer:

  1. Det var jättekul att ses! Hoppas att det blir fler gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Det hoppas jag också :)

      Radera
  2. Lite sen kommentar kanske, men det var trevligt att ses och jag träffade flera då som jag inte hade träffat förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! :) Det var verkligen kul att träffas i verkligheten!

      Radera

Skriv gärna en kommenter!