01 september 2011

Tredje retrokoppen från Coop

I måndags skickade jag iväg Mattias till vår lokala Konsum för att köpa årets retrokopp från Coop. Själv satt jag på jobbet och man kunde ju aldrig veta om åtgången skulle vara lika strykande som när Fallande Löv kom 2009. När Mattias kom dit frågade han var kopparna fanns och de var inte ens uppackade så det var egentligen ingen brådska :)

Den här gången nöjde vi oss med två koppar som fick ersätta två av förra årets kopp för att få plats i köksskåpet.

Hoppas Coop fortsätter med Stig Lindberg-inspirerade mönster några år till, de är ju riktigt snygga tillsammans!


Jag vet att många har klagat över att det är dålig kvalité på dem men jag har faktiskt inte märkt av det. Mina muggar har bjudit mig på morgonkaffe dagligen och sedan diskats i diskmaskinen och ingen av dem har minsta lilla nagg eller skada i dekoren.

Här köpte jag retrokopparna tidigare år:

4 kommentarer:

  1. Jag har också några från varje år. Men bara en har jag använt...

    SvaraRadera
  2. Vi har också några av alla årgångarna, inte heller jag har märkt att det skulle vara dålig kvalitet, de ser helt nya ut efter maskindisk även Fallande löv...

    SvaraRadera
  3. Gila: jag tycker att de passar utmärkt till ej rejäl kopp kaffe på morgonen och det bästa av allt är att de klarar diskmaskinen ;)

    Herr Movarp: Våra ser också ut som när de var nya allihop!

    SvaraRadera
  4. Jag har några av alla - den "Fallande löv" som jag ofta använder är faktiskt mattare i glansen efter alla maskindiskar. // Lena

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!