10 december 2013

Tomtar, tomtar, tomtar!

I lördags var vi till Opal Antik och shoppade tomtar och juldukar. Det råder ingen brist på varken tomtar eller juldukar här hemma men de går ju inte att lämna kvar när de är fina och prisvärda!


De tre små trätomtarna köpte jag till en kvinna som jag vet letar dem och de är redan på väg hem till henne.


Den söta lilla plastnissen är fastlimmad på en femöring. Han har hittat sin plats bland övriga tomtar vid julkyrkan i köket.


Ännu en trätomte från Bo Svensk anslöt till samlingen. Älskar dessa tomtar!


Och den här läsliga tomtedockan kunde Mattias så klart inte låta bli att köpa. Jag ryser när jag ser den men den har väl ändå sin charm...eller?


Juldukarna hamnade i tvättmaskinen och behöver nu strykas. Jag visar dem framöver.

Missa inte dagens lucka i Retrobloggarnas julkalender som öppnas av Undantaget i Hulebäck.

Hela listan på öppnade luckor har ni här!

Lucka 1 Tant Emmas bravader och La mômes old fashioned
Lucka 2 H55
Lucka 3 Fina fyndet
Lucka 4 Gilas grotta
Lucka 5 Porslinan
Lucka 6 Mawintage och Prylodesign
Lucka 7 Allt det gamla goda
Lucka 8 Pensionat Granath
Lucka 9 Retrolux och Re-DiZaIn
Lucka 10 Undantaget i Hulebäck

2 kommentarer:

  1. Bo svensk tomtar, är dom märkta, stämplade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är märkta med en klistrad lapp under så den kan ju lätt försvinna. De flesta vi har är fortfarande märkta men inte alla.

      Radera

Skriv gärna en kommenter!