09 augusti 2013

Fynd från Pryl 1900

Det har varit tunt med inlägg de senaste veckorna men på fyndfronten har det varit fortsatt bra. Jag hinner bara inte med att blogga!

Micke hade sin garagebutik Pryl 1900 öppen för två veckor sedan så jag svängde förbi. Vasen i serien India av Mari Simmulson för Upsala-Ekeby hade jag redan tingat.


Den gör sig bra på stringhyllan i uterummet tillsammans med skålen som vi köpt på auktion. Synd att sonen slagit sönder askfatet vi fyndade förra sommaren :( Här ser ni hela India-serien från UE-boken hos Grödinge Antik.
Tiki-gubbarna matchar också bra. Den ljusa är köpt i Camden Town i London och den bruna är köpt på Returbutiken, den är signerad Marian Heyerdahl som är dotter till Tor Heyerdahl.


Jag stod sedan och valde mellan TV-koppsfaten från Rörstrand eller lampan med den underbara tygskärmen. Jag hade lite kosing innestående men Micke tyckte att jag kunde ta båda. Då var det ingen tvekan :) Nu skulle jag bara ha haft två Kino koppar att ställa på faten. Jag lär få leta innan jag hittar dem till fyndpris.


Lampfoten passar inte skärmen så jag ska nog försöka hitta någon lite högre, kanske i glas. Skärmen är iaf helt underbar men har tyvärr några fläckar på baksidan. Den är ändå riktigt fin! Jag tänkte att barnen kunde ha den på sitt rum men i det kaos som råder där nu så kommer den inte till sin rätt. Den får nog vänta tills dottern får eget rum och ett skrivbord att ställa den på. Om någon vet var tyget kommer ifrån så vill jag gärna veta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!