11 april 2013

I söndags

Ja i söndags gav vi oss ut i snön (!) och besökte en garageloppis i Obbola. Där var det billigt billigt! Allt vi köpte kostade 5 eller 10 kr. Vi gjorde inga stora fynd i min smak men lite prylar fick vi ändå med oss. Förutom grejerna på bilderna nedan köpte vi också ett vitt diskställ i stringmodell som inte kom med på bild.


Nästa påsk får godisgömman i plast nya fjädrar och får stå tillsammans med sina andra kompisar i Mattias samling :) Ramen får ansluta till min växande samling av ovala ramar som aldrig kommit upp på väggen. Kanske får de sitta på väggen i hallen snart...vi får se. Skedarna är moccaskedar i modell Inga från Nilsjohan. Vi använder dem som glöggskedar. Boken om Beatles är från 1967 om jag inte minns fel.


Ugglan kan säkert få plats i någons ugglesamling någon gång framöver. Eller så hamnar den på barnens dagisavdelning som heter Ugglan :)


Vårt klart bästa fynd i Obbola var den här breda rullgardinen med populära John Blund för en ynka tia! Den är dessutom i toppskick! Rullgardinen passar inte hos oss men jag är säker på att den kommer att hamna där den blir ordentligt uppskattad...

Efter en snabb lunch hemma styrde vi kosan mot Umåkers travbana och bordsloppisen där. Inga stora fynd där heller tyvärr. Bästa fyndet var nog brickan från IRA av Anita Wangel som jag köpte till Umeå Retro-polaren Malin. Snälla Anette som sålde prutade själv ner den från 80 kr till 60 kr :)


Ännu en godisgömma med stickad skrud, ett rådjur och en gammal dragleksak köpte vi också.


Och den lilla duken/tabletten med sill, potatis och alla passande tillbehör, märkt I. Carling vilket betyder Ingrid Carling. För 5 kr chansade jag att fläckarna försvinner i tvätten.

3 kommentarer:

  1. John Blund den fina lilla pojken. De går dyrt på Tradera.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fynd med rullgardinen. Säg till om du ska sälja den :-)

    Jag har precis hittat till din blogg, jag älskar 50-tals design jag med och bor i Umeå, så jag kommer att lägga till din blogg bland mina favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittat min blogg :) Rullgardinen kommer nog att säljas på Umeå Retromarknad till hösten. Vi samlar på oss en hel massa grejer dit men när det blir ät ännu inte spikat :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!