03 januari 2012

Födelsedagsfika

Trots att sonen blev magsjuk när jag var mitt uppe i dukningen så vågade sig några modiga familjemedlemmar hit för att fira min födelsedag igår, den tjugoelfte i ordningen om dottern skulle räkna ;)

Jag dukade så klart med mina favoritkoppar Prisma G och Prisma R tillsammans med assietterna från Jie.

Duken är en vaxduk med Virrvarr-mönster och de söta kaffeservetterna är från Lagerhaus. Jag ångrar att jag inte köpte fler förpackningar av dem!

Det var tur att vi slapp äta upp tårta, syltkakor, kardemummaskorpor och chokladpraliner helt själva! Och fina presenter hade gästerna med sig också! Från Mattias kom några retrogåvor som ni ska få se en annan dag.

11 kommentarer:

  1. Grattis till den tjugoelfte födelsedagen! Inte illa räknat! Snygg dukning! Det ser hur mysigt ut som helst! Hoppas gästerna klarade sej från sjukan. Kram.

    SvaraRadera
  2. Oj, finns det vaxduk med virrvarr mönster? Det måste jag genast införskaffa...

    SvaraRadera
  3. Fast den var fasligt dyr, FÖR dyr för mig:(

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ännu en stenbock alltså...Ang. Lampan du kommenterade: jag köpte faktiskt två stycken vid samma tillfälle och fick lite mängdrabatt. Den andra var dyrare och snyggare (blogginlägg följer) och den jag just visat kostade omräknat ca 350 SEK. Det är den helt klart värd!

    SvaraRadera
  5. Jättefin dukning och grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  6. Fru Ekeby: Tusen tack! Ännu verkar alla andra ha klarat sig från magsjukan och jag hoppas att det så förblir för på fredag vankas dotterns 4-årsfika och på lördag Snövitkalas för kompisarna ;)

    Tanten på auktion: Jag vet, den är hutlöst dyr! Men så fin så fin!

    E-loppis: Tack :) Ja vi har många stenbockar i familjen så vi äter tårta flera gånger i veckan i januari ;) 350 kr för lampan var ju jättebra! Jag gillar den verkligen och ser fram emot att se den andra du köpt!

    Sussies Fyndhörna: Tackar :)

    SvaraRadera
  7. härlig dukning! och den fina tårtan ser ut att matcha prismaporslinet? :)

    SvaraRadera
  8. Stort Grattis i efterskott. Prisma kopparna är verkligen superläckra!
    från Kinne

    SvaraRadera
  9. Allt det gamla goda: Ha ha, ja det blev en "barntårta" med ljusrosa grädde och godis :)

    Kinne: Tackar :)

    SvaraRadera
  10. Så flott hur kopparna matchar dekoren på tårtan!
    Grattis på födelsedagen och tack för att du delar med dig av alla inspirerande bilder. :)

    SvaraRadera
  11. En riktigt fin kalasdukning :) grattis i efterskott.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!