19 september 2011

Trycko nr. 10

I förrådet hos mamma och pappa står tre gröna garderober med dessa härliga 60-talsbeslag!

De kommer från Bröderna Miller AB i Bankeryd, ett företag som fortfarande finns och idag ägs av fjärde generationen Miller. Garderoberna är på väg ut men jag har sagt att jag vill ha beslagen innan de kastas. Tyvärr har någon kladdat två nyanser av grönt på dem när garderoberna målats om men jag hoppas kunna få dem rena. Trycko nr. 10 är namnet på de smarta beslagen med tryckknapp för öppning. Hos Interiör1900 kan man köpa beslagen i nyskick i originalkartong för 260 kr/st.

8 kommentarer:

  1. underbara! hoppas du får bort färgen isåfall.

    SvaraRadera
  2. Coola beslag! Och härligt att du tar hand om dem så de inte riskerar att hamna på soptippen...

    SvaraRadera
  3. Ett bra sätt att få bort målarfärg från diverse tingestar är att lägga dem i grönsåpa någon dag. Sedan går det ganska lätt att få bort färgen. Fick tipset från min syster och det har funkat bra för mig.

    SvaraRadera
  4. Moster Mjölgumpa: Tack för tipset! Det ska jag testa. Ska det vara ren grönsåpa eller med vatten?

    SvaraRadera
  5. Tack för att du vet att de är värdefulla! Tyvärr finns det fortfarande folk som slänger dem. Snyggt och ovanligt med röd tryckknapp.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!