16 juni 2011

Renovering av trädgårdsmöbler del 10

Äntligen börjar vi se slutet på möbelrenoveringen! Eller "slutet" kanske var lite väl optimistiskt...men den turkosa gruppen börjar iaf bli färdig. Igår skruvade Mattias ihop så mycket han kunde med de skruvar vi fått tag på. Idag ska jag köpa mer skruv (jo, vi hittade en dimension som funkar) så att de sista ryggbrädorna kan sättas på plats. Sen återstår bara att måla skruvskallarna. Det har varit mycket jobb (riktigt mycket jobb!) men se så fin möbeln blir!


Den röda möbeln har länge kvar till "slutet" men vi har iaf börjat måla plankorna nu. Irma heter den mörkröda härliga färgen.
Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Grymt snygga de turkosa stolarna måste jag säga, precis en sån möbel som jag skulle vilja ha i trädgården!

    Just nu har vi inte ens stolar att sitta på, de gamla plaststolarna har förpassats till återvinningen, mögel som inte gick att få bort...suck, jag avskyr plaststolar!

    SvaraRadera
  2. Herr Movarp: Tack :) Vi är mkt nöjda! Plastmöbler är inte skoj! Vi hade en plastmöbel på framsidan tidigare men förra året gick ett ben av på bordet så det enda vi hade kvar var två stolar. Det ska bli skå skönt att få dit en ny fin möbel så man kan äta frukost i morgonsolen! :)

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad, att ni orkar! Har en Reda-hylla som jag slipat, spacklat och sen slipat igen. Men måla den har jag inte orkat ta tag i än...
    Ser fram emot att se bilder på första frukosten på nya möblerna! :)

    SvaraRadera
  4. trillivippa: Jag ser också fram emot det :)
    En Reda-hylla skulle jag gärna ha jag med. Men jag vet inte om vi har någon plats...
    Ser fram emot att se din sen :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!