29 april 2011

Frukost på uteplatsen...

...hann jag inte med idag. Men kanske blir det lördagsfrukost ute imorgon? Vår nya fina utemöbel är köpt på Blocket av en snäll man i Vindeln. Han ville ha 1500 kr för två stolar och två bord och jag ringde så fort jag såg annonsen! Säljaren erbjöd sig att leverera dem till Umeå två dagar senare och innan vi hann göra affär hade han blivit nedringd av intresserade köpare men han var så snäll att han lät mig köpa dem istället för att ha budgivning!
Vi har letat efter precis den modellen på stolar, det är inte Grythyttan utan någon annan stålmöbeltillverkare. Någon som vet? Det sitter övermålade skyltar på stolarna så vi kanske ser vad det står när vi ska skrapa och måla dem.
Det extra bordet kommer att passa bra till våra andra nätauktionsköpta stolar som är på väg till oss med buss. Dem återkommer jag till.
Ha en trevlig helg och hoppas solen skiner även på er!

11 kommentarer:

  1. UNDERBARA! Men jag tycker inte ni ska måla om dem. Den röda färgen var ju läcker =) Vilket fynd ni gjort. Ett sådant sett är jag grymt sugen på. =)

    SvaraRadera
  2. Där hade jag gärna ätit min frukost. Underbara

    SvaraRadera
  3. Clinen: Ja de är fina i rött, men de måste målas om hur som helst för färgen är flagnad och ful Vi får se om de blir vita eller nån annan färg :)

    Re-dizain: Ja vi är väldigt nöjda! :)

    SvaraRadera
  4. Supersnygga, gissar att de kommer användas flitigt i sommar! :)

    SvaraRadera
  5. Åhh, supersnygga! Gillar såna stolar, det är sånt härligt "gung" i dem.

    SvaraRadera
  6. Kan tipsa om en bok som jag givetvis inte kommer ihåg namnet på... men den såldes på bokrean för några år sen och handlade om just gamla trädgårdsmöbler.
    Troligtvis går den att låna på biblioteket och där finns kanske din grupp med!

    SvaraRadera
  7. Supersnygga gungeligungstolar och bord. men npog bör de ha ahfte ne kraftig kulör redan från begynnelsen? Rött känns tidstypiskt.

    SvaraRadera
  8. Viola: De är blå under den röda färgen men enligt säljaren var de vita från början. Vi kommer kanske att måla dem i en lite mindre "knallig" färg än rött för de passar inte riktigt mot vårt hus nu tycker vi.

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska utemöbler! Och vilket bra pris sen, ett riktigt kap!

    Hoppas du har haft en fin Valborg!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag satt just o letar efter vad det är för typ av stolar vi har vid sommarstugan o "sprang" på din bild. Det är ju just den sorten fast våra har gjutna små plattor som fötter.. Får jag undra om du fått reda på vad stolsorten kan heta? Jag ska sälja mina så jag är nyfiken på om det fanns nåt värde ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!