05 april 2011

Auktionsfynden: Glöggmuggar med sällskap

Jag fortsätter att visa auktionsfynd!

När vi var sugna på att åka hem från auktionen ganska sent på eftermiddagen bad jag att de skulle ropa ut en låda med bl.a. UE-glöggmuggar som vi siktat in oss på. Jag ropade 30 kr och ingen bjöd emot :) Åtta mörkröda, två gula och två gröna muggar i finfint skick fick vi. Enligt Herr Movarp (som fyndat likadana) är det Ingrid Atterberg som formgivit dem.







































.
Med på köpet fick vi ett litet Höganäskrus med turkos glasyr, en skål i vitt pressglas, en UE-skål av Ingrid Atterberg samt salt- och pepparkar som inte platsar på bloggen och redan hamnat i en låda som ska skänkas till Graninge bruks loppis. Ibland får man mycket för pengarna :)




























































.
Är det någon som är intresserad av Höganäskruset, pressglasskålen eller UE-skålen så hör av er!

Vi fick också med oss en låda full av leksaker (som dottern jublade över när vi kom hem) och en liten ektunna för rusdryck med små koppar hängandes på sidorna. Ektunnan skulle ha följt med till stugan men den blev visst kvar hemma.

6 kommentarer:

  1. Glöggmuggarna är fina, jag har hittat ganska många såna, har förutom de färger du visar här, ljusgula och svarta muggar. Jag tror det är Ingrid Atterberg som ligger bakom.

    Jag tror jag har minst 10 st röda... :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det Qul med dessa "fyndlådor"..? Man har spanat in en pryl å får massor på köpet... Sen spänningen att ingen annan oxå sett "fyndet" i lådan... Grattis till din fyndlåda

    SvaraRadera
  3. Jättesöta glöggmuggar! Mste fråga - Herr Movarp tipsade om att du kanske har koll på några trevliga loppisar i Umeå. Jag är här uppe till fredag eftermiddag med jobbet och vill såklart gärna kombinera nytta med nöje. ;) Så har du några bra loppis-tips?

    SvaraRadera
  4. Herr Movarp: Jag såg att du har ett gäng ;)

    khina: Ja det är skoj med fyndlådor :)

    trillivippa: Ja jag läste att du är i Umeå :) Vad kul! Jag skriver på din blogg ist ;)

    SvaraRadera
  5. Finns det fler delar än glöggmuggarna? Skålar? Kanna?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!