16 juli 2015

Fredrikshamn och Köpenhamn

I förra inlägget fick ni se fynden från Köpenhamn. Nu tänkte jag visa några bilder från resan. Oftast gör jag tvärt om men nu blev det så här :) Jag fotade inte så mycket i butikerna men några bilder blev det iaf.

Vi stannade och kikade i Fredrikshamn när vi kört av färjan. En fin liten stad med en nästan folktom gågata! Vägvisaren såg lovande ut men vi hittade bara en butik som var intressant och den var tyvärr stängd. Hade den varit öppen hade jag nog funderat på att köpa en av de fina finska grytorna av Seppo Mallat som stod i skyltfönstret.




När vi kommit till Köpenhamn bodde vi tyvärr inte på SAS Royal Hotel (eller Radisson Blu Royal Hotel som det heter sedan 2009) men Scandic Weber på samma gatan var helt ok det också. Vi kikade iaf in på Arne Jacobsens klassiska hotell som han formgav både in och utvändigt på uppdrag av SAS 1956-60.




Torgloppisar verkar vara stort i Köpenhamn. På söndagar är det på Rådhuspladsen det händer och där gick vi runt och kikade i solgasset!



Nørrebro spanade vi bl.a. in utbudet på Sankt Hans Gade. Tallrikarna Tiril från Stavangerflint köpte jag som bekant.



På vår fortsatta vandring i stadsdelen hittade vi en fantastisk lampaffär! De hade helt galet många fina lampor men priserna var ganska höga.







I nästa inlägg visar jag fynden från bilresan genom Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!