10 april 2014

Fynden från Skellefteå

Vi började med att besöka PMU när vi kom fram till Skellefteå kl 10 på lördag förmiddag. Sist vi vad där, före jul, tyckte vi att utbudet var riktigt bra. Den här gången blev vi lite besvikna. Påslakanet var däremot ett riktig kanonfynd, helt i nyskick för 30 kr! Dokumenthållaren ansluter till en växande samling i blandade färger. Den söta lilla påskkärringen kommer från Bo Svensk.


På söndagen var det Skellefteå Retromarknad och vi köpte så klart några små saker även om vi främst var där för att sälja.

Jag kunde inte låta bli den söta katthängaren som Mimmi Edman sålde. Vi har den här modellen i vitt och den långsmala varianten i svart. Nu måste jag bara hitta den långsmala i vitt också för att göra samlingen komplett.


När jag för första gången såg Friedel-ljusstakarna så var det tre stora röda hemma hos vänner. Jag blev en smula förälskad och har sedan dess köpt på mig blå och lila samt fått två små röda i present av en bloggkollega. När jag nu såg två stora röda hos Ann-Kathrine & Olof var det inget att fundera på!


Hos Florin köpte jag två barnringar, den gröna till mig och den blålila till dottern. Ett par örhängen till mig själv blev det också och när dottern kom i slutet av marknaden fick hon välja ett halsband. Hon valde, till min förvåning, ett blått.


Kjolen blev mitt sista köp till bra pris just innan stängning. En riktigt härlig hemmakjol att strutta runt i. Snyggare än mjukisbyxor liksom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!