12 oktober 2013

Förra Megaloppisen

Det var Megaloppis på Nolia tidigare i höst också, 1:a september om jag inte minns fel. Jag lämnade barnen hos sin  mormor och morfar och fick några timmar för mig själv. Jag började med att springa på den här snygga Åsedan av Bo Borgström för ynka 40 kr. Färgen har en dov orange nyans som nästan har inslag av rosa. Efter att ha stoppat den i påsen kände jag att jag hade gjort ett bra köp och att allt annat jag tittade på inte riktigt höll måttet.


En av säljarna som hade retroprylar till ganska höga priser sålde också vackra gamla notblad, två för 10 kr. Jag ville ha "Månsken över Ångermanälven" att sätta upp i stugan men det var omöjligt att få köpa bara ett så jag valde "Det blåser upp i Portugal" också.



Efter att ha gått ett varv bland borden stötte jag på Umeå Retro-vännen Kicki som frågade om jag nyss kommit eftersom jag hade så lite att bära på ;) Skärpning tänkte jag och tog ett varv till! Det mesta jag tittat på under första varvet fanns kvar. Den här fantastiska ägghönan från tyska Cortendorf är jag glad att jag bestämde mig för att köpa! Den blir bara finare och finare för varje gång jag ser den. Mörkt grafitgrå mot pastelligt gult, grönt och vitt. Den blir en favorit till påsk!




Väggplattan från Gustavsberg av Britt-Louise Sundell fanns konstigt nog också kvar. Vid ett bord låg en likadan med prislapp på 350 kr (tror jag det var). Två bord bort låg den här utan prislapp. Jag frågade och fick svaret 20 kr. Tack och bock, den tar jag! :)


De fina gardinerna med blå rosor hade jag helt missat när jag gick första varvet men högg dem snabbt när jag såg dem! Tyvärr har jag inte riktigt fått dem att passa in trots att de hängt i vardagsrummet i över en månad nu. Vi får se vad deras öde blir när jag byter tillbaka till mina älskade favoritgardiner.


Två klänningar köpte jag också, en till mig och en till dottern, båda nytillverkade. Sedan var jag nöjd och åkte hem!

3 kommentarer:

  1. Min favorit är ägghönan!
    Påminner lite om min Syco-höns-familj som jag har till jul - det är just den där färgsättningen som gör den så läcker!
    Cortendorf i övrigt är väl representerat hemma hos mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore kul att se Syco-hönsen. har du bloggat om dem? Det här är det första från Cortendorf som flyttar in hos oss. Jag förstår inte att den fick stå kvar hos säljaren i flera timmar. Priset på 40 kr var ju ingen rån!

      Radera
  2. Fina fynd allihop men väggplattan var något alldeles extra. Tur du sprang på din kompis så det blev ett andra varv !

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!