09 november 2012

När jag har vunnit på lotto...

Ja, hur många gånger har man inte sagt så!? "När jag har vunnit på lotto", "när jag har vunnit en miljon" eller kanske rent av "när jag har vunnit tio miljoner"! Man måste ju ha drömmar och om man har de där lottomiljonerna i budgeten så har man ju utrymme att drömma helt fritt. Förutom all renovering av huset så kommer jag utan minsta tvekan att köpa detta när miljonerna har trillat in på kontot...

Yngve Ekströms Arka från 1955, Stolab
Ett gamalt exemplar men så klart helt i nyskick, det kan man kosta på sig när man blivit miljonär! Teak ska det vara och en sittdyna i ett passande tyg (se önskningar längre ner) ska också dit. Kanske köper jag två när jag ändå är i farten.


Johannes Andersens Smiling table från 1957-58, CF Silkeborg
Den längre varainten av soffbordet som är 150 cm långt och självklart i teak. Behöver jag ens säga att skicket ska vara som nytt?



Arne Jaconsens Myran från 1952, Fritz Hansen
Åtta Myran i teak skulle passa bra i köket. Den trebenta originalvarianten kanske får barnen att äntligen sitta stilla på stolen?


Viola Gråstens tyg Oomph från 1952
Några meter Oomph att sy gardiner av skulle jag genast köpa. Några soffkuddar och kanske en schysst klänning skulle jag nog också kosta på mig...och en sömmerska som skulle få sy allt!


Sven Markelius tyg Pythagoras från 1952
Några meter Pythagoras skulle också behövas. Vi har ju många fönster i huset...


Men tänk då när jag har vunnit mina miljoner och köpt allt det här...vad ska jag då drömma om? Tur att "risken" att jag vinner inte är så stor så att jag får fortsätta drömma! Och tänkt vad många godbitar som gömmer sig på gamla vindar och i gamla hus! Någon gång kanske jag kommer över en drömmöbel till fyndpris och det vore ju så himla mycket roligare. Det är bara att fortsätta leta!

Vad är det första ni skulle köpa om ni vann en miljon? Eller vad drömmer ni om att fynda på loppis? Kommentarer välkomnas varmt!

4 kommentarer:

  1. Det första jag skulle köpa var en stor arkitektritad villa från kanske 60-talet. SEDAN skulle jag fylla den med MASSOR av fina saker :)

    SvaraRadera
  2. en ph kotte i koppar och en verner panton globe.... skulle också gärna köpa ett superellips och sjuanstolar, drömma går ju :)

    SvaraRadera
  3. Just Arka och Oomph ligger högt på min önskelista med! Sen skulle jag nog byta dina Myran mot ett gäng Sjuan med armstöd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Sjuan med armstöd är inte helt fel de heller :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!