16 april 2011

Mitt påskstilleben

Påsken närmar sig!
När jag skulle göra mitt stilleben insåg jag hur lite gula eller påskiga retrosaker vi äger, bortsett från alla tokiga små kycklingar gjorda av piprensare eller plast. Jag fick iaf ihop ett litet stilleben så här kommer mitt bidrag! Klicka gärna på bilden, den gör sig bättre i naturlig storlek.


.
Den ljusgula tabletten/duken har jag köpt på Tradera och jag vet tyvärr inget om den.
Den lilla gula skålen med grön och brun rand är från Bo Fajans och heter Viva. 1930-tal? Den följde med i en diverselåda på en auktion på Graninge bruk för några år sedan. I skålen ligger några vaktelägg som jag fick av en arbetskamrat som har vaktlar.
Vasen med Tête à tête (som jag lärt mig att minipåskliljan heter) är en Pippi från Kosta av R.A. Hickman 1937. Den köpte jag för en femma på Returmarknaden i höstas.
Smidestuppen påminner lite om Gunnar Anders tuppar för Ystad Metall men den har ingen märkning så jag har ingen aning. Den köpte jag på Opal Antik för ett år sedan och 40 kr fick jag ge.

GLAD PÅSK!

Uppdaterat:
Här har Retroprylar länkat till allas påskstilleben så jag länkar dit!

6 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Tabletten gär sig så bra till de andra sakerna!
    Ljusstaken var super söt!

    Trevlig helg önskar Retroprylar!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk!Jag hade också problem att hitta påskprylar i mitt hem. Men ett stilleben blev det...Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Vad fint!
    Gillar din "tocke" (tupp)
    Glad Påsk och tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
  4. Mycket stilrent tycker jag. Det behövs inte mer! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Stilrent och snyggt, gillar den snygga tabletten!

    SvaraRadera
  6. Tack allihop och glad påsk på er alla!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!