10 december 2010

Vad är det här?

En utsänd spion såg den här fina såskannan i Skellefteå och skickade ett mobilfoto. Den är ju jättefin och påminner lite om Prisma G.
Men vad är det?
.

.
Uppdaterat: AL från bloggen Skynda Fynda har tittat under på kannan och upplyser om att den heter Rio och är från Rörstrand. Tusen tack hör hjälpen!
Rörstrand har minst tre andra dekorer som också heter Rio, bara för att krångla till sökandet lite. Jag ska absolut hålla ögonen öppna efter den här i alla fall.

9 kommentarer:

  1. Åh, om jag bara det visste. Har inte en susning. När jag såg den lilla bilden så trodde jag Prisma, men förstod att det inte kunde va det, för då skulle du aldrig undrat.
    Fin är den.

    SvaraRadera
  2. Rörstrand gjorde ju mängder av olika dekorer. Fråga Rörstrandsbloggen!

    http://rorstrand.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Hoho så lustigt, jag stod och vände på kannan i förrgår, men kommer inte ihåg vad jag läste undertill. Prisma lät väldigt bekant. Om den är kvar nästa gång jag är på Kupan så ska jag kolla ordentligt.

    SvaraRadera
  4. AL: Det var verkligen ett sammanträffande :) Kolla gärna vad det är nästa gång du är där...och om den är billig får du gärna köpa den och skicka till Holmsund :) Jag betalar så klart frakten också!

    SvaraRadera
  5. Jag får en känsla av Lidabruk, alltså Rörstrands produktion för Epa?

    SvaraRadera
  6. Snygg var den i alla fall, både formen och dekoren! :)

    SvaraRadera
  7. Nu har jag kollat på den igen och det står Rörstrand RIO undertill.

    SvaraRadera
  8. AL: Tack :) Vad skoj! Vet du vad den kostade?

    SvaraRadera
  9. Tror den kostade mellan 60-80 kr. Dessutom var den inte så jättefräsch.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!