09 december 2010

Kupan bjöd på...

...en stressig rundvandrig för någon vecka sedan. Vi hade bråttom att hämta dottern på dagis men kikade in i Kupans nya lokaler en snabb sväng när vi ändå var i krokarna.
.

Mattias köpte en söt godisgömma-tomte
.

Jag köpte en karott, Silja från Rörstrand tillverkad 1962 och formgiven av Marianne Westman. Jag älskar Rörstrands alla röd/blå dekorer! 40 kr gav jag för den, skitig och med bestickrepor. Efter en grundlig diskning blev den som ny utvändigt men fortfarande lite repig invändigt.

2 kommentarer:

  1. Vilket sammanträffande, jag har också fyndat lite Silja nyligen! :) Tycker att den har så söt dekor i väldigt fina färger.

    SvaraRadera
  2. Vicken söt tomte! Jag är sjukt tokig i julpynt från 50-60 talet. Ni som är intesserade kan titta på mitt tappra försök att blogga. Jag har börjat visa mitt hem å mitt samlande.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!