11 december 2011

Tomtefnatt i stringhyllan!

Vi julpyntar ganska mycket hemma, vi har julkrubba, kyrka, ljus och tomtar utspridda över hela huset. Stringhyllan har nästan tömts för att ge plats åt en drös tomtar som vi fyndat här och där. När jag tänker efter så är det nog mest Mattias som köpt dem, han gillar tomtar! (Bilderna är dåliga men jag fick rikta alla tänkbara lampor mot hyllan för att få tillräckligt ljus att fota i. Ni får hålla till godo men dessa.)

Tomten till höger är en godisgömma och en favorit som Mattias köpte på Kupan förra julen. Skålen brukar vi fylla med nötter, clementiner eller godis och den köpte han för många år sedan på Röda Korsets loppis i Holmsund.

Den lilla tomtedockan som inhandlades på årets skyltsöndag får sitta och dingla med benen bredvid en adventsljusstake (utan ljus) som jag gjorde när jag gick i förskolan.

Rådjuren är min lilla samling som står i hyllan året runt och tomten är ett fynd från i somras i trakterna runt stugan.

Längst upp står de två nyaste tillskotten i tomtefamiljen, två godisgömmor som Mattias köpte på Returmarknaden tidigare i veckan. Där står också en tomte som låg i en låda med julsaker som fyndades längs Helgumsjön i somras.

3 kommentarer:

  1. Tomteskålen köpte jag på röda korsets loppis på vårdcentralen i Holmsund. Ljuvlig hylla det där.

    SvaraRadera
  2. tomtar för hela slanten ser jag! jag har nog bara en framme. är inte så mycket för tomtar, mer för änglar. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!