30 december 2011

Några klappar till!

Sist i retrobloggsvängen (?) är nu även jag ägare till en Picknick-kökshandduk som kom i ett paket från Mattias :) Den kommer att pryda sin plats i köket!
I köket har också mina nytillverkade Focus de luxe-bestick fått sällskap av två förpackningar dessertskedar som jag fick jag från mina snälla föräldrar. "Folke de luxe" är iof namnet på dem.

Jag har en klapp till att visa men jag tänkte att ni skulle få gissa vad det är med hjälp av rimmet som Mattias skrivit på paketet.

"Snart är det uppåt väggarna med denna designiver.
Hoppas inte barna på dessa med vällingflaskor spiller och kliver".

Jag förstod vad det var i paketet, kanske för att innehållet stod på min önskelista och för att jag vet var barnen brukar kliva omkring och spilla sin välling. Men jag förstod inte det vitsiga i rimmet förrän efteråt. Kanske kan någon gissa rätt? Ni får suga på den här nyårskaramellen till nästa år!

Om vi inte hörs imorgon så önskar jag nu ett gott slut på 2011 och ett lyckligt 2012 till alla läsare!

3 kommentarer:

  1. uppåt väggarna med denna designiver.. är det någon slags tapet? en svenskt tenn-tapet i design josef frank eller kanske någon originaltapet från femtiotalet? spännande! gott nytt år till dig.

    SvaraRadera
  2. Jenny Bäckström: Gott nytt år! :)

    Allt det gamla goda: Det var ingen tapet i paketet men du är inne på helt rätt spår, dvs "snart är det uppåt väggarna med denna designiver" syftade på tapeten som är köpt men inte ännu uppsatt. barnen brukar inte kliva och spilla välling på väggen men däremot på... ? ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!