29 oktober 2010

Mr Boogieman, Tack & hej!

Gammal kärlek rostar aldrig!
Igår var jag och mina föräldrar och såg Owe Thörnqvists jubileums show "Tack & hej". Vilken otrolig 81-åring han är! Han sjöng, spelade munspel och underhöll i nästan 2,5 timme. Han berättade fräckisar, berättelser och anekdoter från 50-talet, bl.a. om hans bravader med Ingemar Johansson. Hans röst är fortfarande väldigt bra (det är inte många som kan mullra som han!) och gubben kan fortfarande rocka!
.

.
Min kärlek till Owe Thörnqvist började när jag var liten och pappa brukade sjunga "Dagny", "Festplatsen" och "Varmkorv Boogie" för mig när jag skulle sova :) När jag var runt 6 år fick jag mitt första kassettband med "populärmusik" och det var en liveinspelad krogshow med Owe. Skämten kanske inte direkt passade en 6-åring men jag förstod dem ändå inte utan sjöng bara med i låtarna (som jag nog inte heller helt förstod). Fröknarna på förskolan skrattade gott när vi skulle berätta vilka våra idoler var och jag sa Owe Thörnqvist :)
.

.
Jag är så glad att jag äntligen fått se honom live! Jag hade ont i käkarna efter showen av alla skratt och leenden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!