21 oktober 2010

En kopp från Norge

Den här har ni väl aldrig sett förut? ;)
Men inte kommer den väl från Norge!?
Jodå, just den här har tagit sig ända från Oslo och hem till mig!
.

.
När jag skrev mitt senaste inlägg om Prisma kontaktades jag av en tjej som heter Erica och kommer från Sverige men bor i Oslo. Hon skrev att hon hade en Prisma R som jag kunde FÅ om jag ville. Hon hade tänkt börja samla men det hade aldrig blivit mer än en kopp och hon tyckte att den skulle få det bättre i min samling. Självklart tackade jag JA till erbjudandet och Erica tog den med sig till Sverige och lade den på postlådan till mig och allt jag behövde betala var frakten. Tänk att det finns så generösa människor! :)
.
Koppen är lite skadad i dekoren (som Erica så klart upplyste mig om) men i övrigt är den finfin. Dekorskadorna ser ut att vara från tillverkningen så den kanske såldes som 2:a sortering...?
.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra din historia om koppen från Norge...härligt med generösa människor. Koppen är jättefin!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!