25 augusti 2010

Loppisen vi brukar passera

Någonstans mellan Ö-vik och Sollefteå brukar vi köra förbi en skylt som säger "Loppis 5 km". Den har suttit där hela denna sommar och hela förra sommaren (kanske också före det?) men vi har aldrig vågat chansa på att den är öppen och riskera en mil extra körning. När vi i torsdags åkte ner till Ångermanland hade vi iaf bestämt oss för att chansa och glada blev vi när vi möttes av en skylt som sa "Loppis öppet". Vi hittade inget speciellt på loppisen men nu har vi iaf varit där och nästa sommar kanske vi vågar chansa igen :)
.

Öppet
.

Jag såg två skitiga Ringside-kaffefat från Gefle av Sven-Eric Skawonius. De var inte prismärkta. Jag hade inte sett Ringside i blått och rött tidigare.
.

För dottern var loppisen nästan som att vara på djurpark :)

5 kommentarer:

  1. Vad lustigt det är, vid vissa skyltar tvärnitar man bilen och vid andra bara åka vidare. en feeling...

    SvaraRadera
  2. Otur att jag inte visste innan, jag saknar ju den färgvarianten...om du åker dit fler gånger och faten är hela kan du väl köpa dem till mig!!!

    SvaraRadera
  3. Lybtar: Ja, så är det... 5 km har alltid känns så långt när man inte ens vet om loppisen är öppen.

    Herr Movarp: Ajaj då...synd att jag inte köpte dem, de kan inte ha kostat mkt! De var skitiga men hela vad jag kunde se. Vi kommer nog inte att åka dit mer den här sommaren tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Ahh...synd, men det är inte så mycket att göra åt det! Om du hör nån som ska dit kanske du kan be dom köpa faten..? :-)

    SvaraRadera
  5. Herr Movarp: Tyvärr vet jag nog ingen som ska den vägen på ett tag. Nästa gång vi åker ner blir i september eller oktober och då är nog loppisskylten borta...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!