24 april 2014

Min kaffekopp och jag

Eli skickade ett paket till mig för någon vecka sedan. Jag ska så klart visa innehållet för er men jag börjar med den här roliga artikeln från 50-talet som hon också skickade med, "Min kaffekopp och jag...". Artikeln handlar om hur mycket historia och känsla det kan sitta i en kaffekopp, trots att det kanske är en importerad kopp av lite sämre kvalitet. Artikeln tar också upp vad man bör tänka på när man väljer kopp och vilka olika porslinstyper det finns och vad deras egenskaper är. Allt i den upplysande anda som rådde på 50-talet.


Anledningen till att jag fick artikeln var så klart den fina bilden på ett dukat sommarbord med Bibi Bregers Prisma, en av mina favoriter som jag har en ganska stor samling av. Det är iof ingen kopp av sämre kvalitet, utan en riktig fining från Gustavsberg, men den fick ändå illustrera artikeln.


Och här har ni oss alltså, min kaffekopp och jag :)


Tack Eli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!