31 mars 2013

Påskfyndat på Graninge Bruk

Jag och barnen har firat påsk i stugan i Graninge med mina föräldrar. En helt fantastisk helg med sol sol och åter sol! Idag tog vi en paus i snölek, pimplande och lapande av sol och besökte kusin Micke på Graninge Bruk. Han hade haft öppet hela påskhelgen men några fynd fanns sparande till mig.




Ute sken solen och värmde oss men inne i kvarnen, där godbitarna finns, var det svinkallt! Jag tänkte fota lite mer men kunde knappt hålla i telefonen utan att förfrysa händerna ;)


Så till fynden...


Skålen från Duralex var efterlängtad till samlingen av dessa mycket användbara skålar. Den här storleken hade vi inte och sen är perfekt till en sallad eller liknande. Den rökgrå skålen är en Fuga i en modell som jag inte sett innan. Den hade Micke och Solan varit så snälla och lagt undan till mig. Min första Fuga faktiskt! Hoppas det snart kommer fler. De två smörknivarna med skaft i mellamin ser helt oanvända ut. Kartongen är märkt "Epa Geisha".



En påse med diverse påskpynt, innehållande bl.a. piprensartuppen på bilden, köpte vi till Mattias. Mästerkatten i stövlar fick barnen, mest för att jag älskar bilderna i äldre barnböcker. Den söta påskduken av Bodil Wallman får vi spara till nästa påsk.


Ännu en "tantväska", äntligen i en lite större modell, hittade också rätt ägare. Först gillade jag inte att den är brun men jag börjar redan komma överens med färgen.


Även mamma retrofyndade sig en påskduk signerad M. Büler.

Hoppas ni haft en lika härlig påsk som vi!

2 kommentarer:

  1. väldigt fin tantväska, har också ett gäng av dem! väldigt fin påskduk där på slutet också. fina bilder från ångermanland. så det var så pass kallt att du höll på att förfrysa fingrarna vid fotograferingen? issscchhh! vi har haft kallt ända här nere i södern också..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag tog nog i lite där ;) Men det var VÄLDIGT kallt inne i kvarnen som inte hunnit värmas upp av solen. Vi fick gå ut och värma oss för ute var det betydligt varmare :)

      Radera

Skriv gärna en kommenter!